Wzięliśmy udział w pilotażu Gdańskiego Programu Zielonej Edukacji.
Działaliśmy w obszarze WODA - KROPLE WODY OSZCZĘDZAMY I KŁOPOTU Z TYM NIE MAMY
Pracowaliśmy metodą projektu, w ramach którego sprawdzaliśmy:
„Po co nam woda?” – do czego i ile zużywamy wody, odczyty wodomierzy w domu i w szkole, analiza wyników i propozycje, jak można oszczędzać wodę;
„Skąd się bierze woda w kranie?” – rozwiązywanie zadań w interaktywnej grze fabularnej, która tłumaczy proces uzdatniania wody;
„Transport wody w roślinie” – liście kapusty pekińskiej umieszczone w zabarwionej wodzie zmieniły kolor, co pokazało jak rozmieszczone są tkanki przewodzące w roślinie;
„Co żyje w wodzie?” – obserwacje mikroskopowe wody z kałuży; obserwowaliśmy pantofelki, wrotki - Rotifera, a nawet udało nam się podejrzeć larwy muchówek z rodzaju Bezzia sp.
Obchodziliśmy Dzień Wody z PAH – wodne zajęcia: „Do czego używamy wody?”; „Rzeki i morza”; „Gdzie żyje ta ryba?”; „Woda w kulturze”; „Zwierzę wodne, czy lądowe?”
Oglądaliśmy film „Czy zabraknie nam wody?” Kasi Gandor – dyskutowaliśmy nad konsekwencjami braku wody na świecie;
Powstała Gazetka szkolna na temat dostępu do wody na świecie
Przeprowadziliśmy konkurs szkolny WIERSZ O WODZIE / ULOTKA PROMUJĄCA OSZCZĘDZANIE WODY;
Wzięliśmy udział w warsztatach dla uczniów prowadzonych przez edukatorów z Hevelianum:
„Elektryzujący science show” – pokaz i zwiedzanie wystawy Hevelianum; „HYDRODETEKTYW” i „DZIECI NIE CHCĄ ŚMIECI”
Zobacz informacje o zakończeniu programu Tutaj